سید محمدجواد میرباقری

شهادت: اردیبهشت ماه ۱۳۶۵- جزیره مجنون

تولد: ۱۳۴۵ درقم

رشته تحصیلی: دبیری الهیات

  خاطره

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب سید عیسی میرباقری پدر شهید سید محمدجواد میرباقری حسینی هستم و قرار هست که درباره شهید خودمان صحبت بکنم.

در دوران که ما در قم رندگی می کردیم ایشان در قم متولد شدن و ما چند سالی که ما در قم زندگی کردیم با ما در قم بودن و سرانجام در همان قم که مشغول تحصیل بودند اعزام شدن برای جبهه های حق علیه باطل و افتخار شهادت نائل آمدند. خاطراتی که ما از این جوان و از این شهید بزرگوار داریم خیلی زیاد است. در دوران تحصیلی که در تنکابن تحصیلات متوسطه را می گذراند ظاهرا در همان دوران و بعد از آن انقلاب اسلامی آغاز شده بود و ایشان از همان دوران به تبلیغات و اعلامیه پرداخت و حتی در کلاس اصول عقاید اسلامی شرکت می کرد. دبیرستان به عنوان عضو انجمن اسلامی دبیرستان همکاری داشت. یک روز یکی از بچه های جانباز آقای خلعتبری می گفت که در دبیرستان که ما در انجمن اسلامی بودیم محمد جواد هم در کنارمان بودن و فعالیت های بسیار زیادی داشتن. بعد از تحصیلات متوسطه مقداری در حوزه علمیه رامسر به تحصیلات قدیم پرداختن و بعد به قم رفتن دانشگاه قضایی و الهیات شرکت کردن و یک ترم در دانشگاه بودن و در ترم دوم با آنکه قبل از آن به جبهه های نبرد اعزام شده بود در آن وقت همراه دانشجویان به جبهه رفتن و سرانجام در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت رسیدند. من یک وقتی به عنوان پدر رو به ایشان کردم و گفتم عزیزم یک مقدار به تحصیلات خود ادامه بده و دوره دانشگاه را به اتمام برسان و بعدا می توانی به این انقلاب و مملکت و دین و فرهنگ خدمت بکنی چون تو استعداد خوبی برای ادامه تحصیل چه در قدیم و چه در جدید داشتن من پیشنهاد کردم چقدر خوب است که از رفتن به جبهه خودداری بکنی و به درست ادامه بدهی بعد ها خدمت بکنی به مملکت.

وصیتنامه

“رَضِيتُ بِاللَّهِ رَبّاً وَ بِالْإِسْلاَمِ دِيناً وَ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ نَبِيّاً بِعَلِيٍّ إِمَاماً وَ بِالْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ وَ جَعْفَرٍ وَ مُوسَى‏ وَ عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ الْحَسَنِ وَ الْخَلَفِ الصَّالِحِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ أَئِمَّةً وَ سَادَةً وَ قَادَةً بِهِمْ أَتَوَلَّى وَ مِنْ أَعْدَائِهِمْ أَتَبَرَّأُ”

و ایمان و یقین دارم به اینکه قیامت و نشر و حشر و پل صراط و بهشت و جهنم حقیقت است و از خداوند می خواهم که مرا در این راه پر خطری که در پیش داریم و دارم در این سفری که نه به راهش آشنائی دارم و نه می دانم منزلم کجاست مرا با کاروان جدم امام حسین (ع) و آل عبا همراه گرداند که راهنمای این راه پر خطر و پر از فراز و نشیب می باشند و دست من غرق شده در دریاهای سیاه دنیا را به صاحب کشتی نجات محمد و آل محمد (ص) برساند. اما توصیه و وصیتی که به همه از خانواده گرفته تا به دوستان و خویشان و مردم می کنم این است که نماز را فراموش نکنید “أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ”

زندگینامه

سیدمحمدجواد میرباقری در عضویت بسیجی و در لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب و در رسته عقیدتی سیاسی به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۵/۲/۲۹ هجری شمسی در منطقه جزیره مجنون شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک این شهید عزیز پس از تشییع در گلزار شهدای سادات شهر به خاک سپرده شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.