شهید عیسی بروجردی

متولد: ۱۳۴۵
شهادت: مهرماه ۱۳۶۵- کربلای ۵- شلمچه

                                          سبک زندگی

بسم الله الرحمن الرحیم

عیسی بزودی سالهای کودکی را پشت سر گذاشته دوران دبیرستان را در قم با موفقیت به پایان رسانید. وی همواره در این دوران با همکاری با انجمن اسلامی دبیرستان و نیز محل خود، دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی ادا می­نمود. پس از اتمام دبیرستان عیسی، در سال ۱۳۶۴ به مدرسۀ عالی قضایی راه یافت. وی دومین سال تحصیل را پشت سر می­گذاشت که با شرکت مکرر خود در جبهه­های نبرد حق علیه باطل سرانجام در شب ۷ اسفند ۱۳۶۵ به خیل شهیدان گلگون کفن پیوست جالب این جاست که وقتی تفألی با قرآن در مورد ایشان زده شده بود این آیۀ شریفه در آمده بود: «یا عیسی انی متوفیک و رافعک الیّ». یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

                                       فرازهایی از وصیتنامه

از مرگ در بستر نفرت دارم و دوست دارم پیکرم در راه خدا تکه تکه شود و دلم می­خواهد جنازۀ خاکستر شده­ام به دست باد در فضا پخش شود و حتی قسمتی از این زمین را نیز اشغال نکنم دوست دارم روح و بندم را رهایی بخشیده و آنگاه بسوی یگانه معبود دلهای صادق رجعت کنم .

                                                                                                            5/7/136

                                           خاطره ناب

ـ خواب پدرم ایشان همیشه به داد خانواده می­رسید. در مراسمی که همیشه در منزلمان می­گرفتیم دست داشت و کمک می­کرد. برای مسافرت رفتن سریع وسیله فراهم می­کرد. یک شب خیلی سرم درد می­کرد. و ایشان گفتند مادر چرا صدایم نکردی گفتم دلم نیامد ایشان گفتند من پسر شما هستم پس برای چه فرزند بزرگ کرده­ای. هر وقت به عیسی می­گفتم حوصله­ام سر رفته فردا به دادم می­رسید. از ۱۲ سالگی رانندگی می­کرد و بدون اینکه مقررات را کنار بگذارد. فرزندم هیبت مردانۀ خاصی داشت. نه غیبت می­کرد و نه اخلاق غیر اسلامی داشت. ایشان مردانه بزرگ شدند و مردانه به شهادت رسیدند.