نام : ابوذر
نام خانوادگي: فاتح
تاريخ تولد: ۱۳۴۴
محل تولد: قم
وضعيت تاهل: مجرد
تعداد فرزندان: –
تحصيلات: سوم راهنمايي
شغل: محصل
مسئوليت در جبهه: امدادگر
تاريخ شهادت: ۲۰/۲/۱۳۶۵
محل شهادت: منطقه عملياتي ابوغريب

زندگينامه شهيد:

زندگينامه شهيد:

شهيد بعد از گذراندن روزها و سالهاي كودكي به مدرسه پاي نهاد دوره ابتدايي را در مدرسه نهم آبان (طلوع آ‎زادي) سپري كرد. شهيد ابوذر فاتح از همان كودكي و دوران نوجواني علاقه بسيار زيادي به مراسمات مذهبي بويژه مراسم عزاداري سالار شهيدان داشت و در دستجات سينه‌زني به عنوان طبال حضور فعال داشت.

با دستور امام مبني بر تشكيل بسيج مستضعفان ابوذر نيز به عضويت اين نهاد مردمي درآمد و فعاليت زيادي هم داشت. همزمان با آغاز جنگ تحميلي ايشان از طريق يكي از پايگاه‌هاي بسيج محل به جبهه اعزام شد و از همان ابتدا وارد جمعيت هلال احمر و به عنوان امدادگر مشغول به خدمت شد.

در چند دوره به عنوان نيروي اعزام مجدد به جبهه‌هاي نبرد عزيمت كرد. و بالاخره در تاريخ ۲۰/۲/۱۳۶۵ در منطقه ابوغريب به فيض شهادت نائل آمدند.

خاطرات شهيد:

شهيد ابوذر فاتح در يكي از خطوط پدافندي براي امدادرساني به بالاي سر رزمنده مجروحي رفته و حين انجام امور امدادي براثر اصابت تير مستقيم به قلبش نداي حق را لبيك گفت و به خيل شهداي گلگون كفن پيوست.
راوي: برادر شهيد

قسمتي از وصيت نامه شهيد:

آري رزمندگان ما به دو چيز فكر مي كنند پيروزي شهادت جوانان عزيز مبادا در بستر بميرند كه علي(ع) در محراب شهيد شد جوانان عزيز مبادا در بستر بميريد كه حسين(ع) در ميدان نبرد شهيد شد. جوانان عزيز مبادا در غفلت بميريد كه علي اكبر حسين(ع) در ميدان نبرد شهيد شد من از جوانان عزيز مي خواهم كه جبهه ها را خالي نكنند جوانان عزيز مواظب باشيد كه گول منافقين را نخوريد.