شهید سیدحسین طباطبایی

شهادت: خردادماه ۱۳۶۷- شلمچه
تولد: ۱۳۴۵ در قم

فرازهایی از وصیتنامه

ای مردم شهید پرور امام عزیز را رها نکنید انقلاب و اسلام و قرآن را یاری کنید و نگذارید به اسلام خدشه وارد کنند. ای پدران و مادران فرزندان خود را به جبهه ها بفرستید جلوی آنها را نگیرید و نگویید افراد دیگر هستند.

خاطره ناب

شب قبل ، عملیات انجام شده بود و روز بعد رزمندگان اسلام در حال استراحت بعد عملیات بسر می بردند . چادرهایی در کنار سنگرها و در نزدیکی کوه برپا شده بود .ناگهان سه هواپیمای جنگی دشمن در آسمان منطقه مریوان ظاهر شدند . گویی برای شناسایی آمده بودند. دو روز قبل رژیم بعثی عراق به مردم خود رحم نکرده و منطقه مسکونی حلبچه را شیمیایی از نوع گاز خردل زده بود. گردان شهید سید حسین در ۸ کیلومتری مریوان چادر زده بودند و ما در گردان دیگری در نزدیکی گردان سید بودیم. از آنجایی که با سید هم محله بودم رفتم سری به ایشان بزنم .یادم می آید که سید چند روز قبل از عملیات با توجه به نزدیک بودن سال نو برای خانواده اش نامه تبریک سال نو فرستاده بود که من به او گفتم : چه خبر است هنوز تا سال نو خیلی مانده . سید به من گفت : با توجه به اینکه ارسال نامه ها چند روزی طول می کشد تا به دست خانواده ها برسد ، دوست دارم نامه هایم روز اول سال نو به دست خانواده ام برسد . امکان دارد باز عملیات شود و نتوانم نامه بنویسم و یا آنکه مرخصی بروم .

سبک زندگی

به تمیزی و زیبایی اهمیت زیادی میداد. صبور بود و اهل مدارا. با همه کس دمخور میشد. بیشتر از آن که دافعه داشته باشد جاذبه داشت. از مستمندان غافل نبود.