شهید حجت الله توحیدی راد

شهادت: مردادماه ۱۳۶۵- ترور شهری بدست منافقین

تولد: ۱۳۲۵ در بابل

سبک زندگی

شهيد حجت الله توحيدي در شهر مذهبي بابل در يك خانواده مذهبي و كشاورز بدنيا آمد و رفته رفته بزرگ شد و به مدرسه راه يافت و تا كلاس ششم ابتدايي درس خواند و پس از مدتي به قم آمد و شروع به درس خواندن كرد در اكثر مدارس حوزه و در ماههاي صفر – محرم – رمضان جهت تبليغ به شهرهاي ديگر عزيمت مي كردند خلاصه اين شهيد مدت ۲۰ سال دروس حوزه را مي خواند و چون از سن ۱۵ سالگي شروع كرده بود بعد از آن براي پيروزي اين انقلاب خيلي زحمت  كشيد .                               

خاطره ناب

زمانی که برادر شهیدمان متولد گردیدند این موضوع به گوش پدرایشان رسید و پدر ایشان بسیار اضهار رضایت کردند از اینکه چقدر خداوند به من لطف عنایت فرمودند و چنین کودکی به من اعطا فرمودند و باعث سرور و خوشحالی من گردید. وقتی که شهید به سن ۵ سالگی رسید او را به مکتب رساندیم تا به فراگیری درس مشغول شود.

فرازهایی از وصیتنامه

از پول خودم برایم خرج کنید که من راضی باشم به برادرم علی سوال کنید که هر چقدر که طلب دارد از حقوقم بگیرید و بدهی مرا بدهید . اگر زیاد وقتتان را گرفتم مرا حلال کنید چون روز آخرم بود پدرخدای نکرده گریه نکنی و همیشه بخند و سرت را بالا بگیر که پیش امام حسین(ع) رو سفید هستی . پدرتو را و مادرم را به هر کسی که پیش شما عزیز است قسم می دهم که مرا ببخشید و مرا حلال کنید.