شهید مهدی اسحاقیان درچه

شهادت: خردادماه ۱۳۹۵- حلب- سوریه

تولد: ۱۳۵۸ در اصفهان

رشته تحصیلی: ادبیات عرب

خاطره

همسر شهید می گوید: روز دوشنبه ۲۴ خرداد پیکرش به معراج شهدای تهران رفته بود و عصر همان روز به فرودگاه اصفهان منتقل شد که در امامزاده جعفر(ع) با استقبال پر شور مردم مواجه شد. مهدی به عنوان نهمین شهید مدافع حرم خمینی‌شهر چهارشنبه ۲۶ خردادماه در گلزار شهدای اسلام‌آباد درچه در کنار مزار سردار محمدباقر مداح پدرم آرام گرفت

زندگینامه

بیستم خرداد ماه سالروز شهادت شهید مهدی اسحاقیان یکی از شهدای مدافع حرم شهر شاهد نمونه کشور یعنی درچه است. حوالی ساعت ۷:۴۵ روز پنجشنبه مصادف با سومین روز ماه مبارک رمضان، باز هم یکی دیگر از یاران امام زمان(عج) از لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان در دفاع از حریم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.

مهدی اسحاقیان، سومین شهید مدافع حرم شهر درچه از توابع شهرستان خمینی شهر اصفهان بود که ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ به سوریه رفت و حدودا ۲۰ روز بعد به شهادت رسید.

او دوران ابتدای، راهنمایی و دبیرستان را در شهر درچه گذراند و بعد در رشته ادبیات در دانشگاه قم قبول شد و کارشناسی ارشد را در دانشگاه شهید چمران اهواز دنبال کرد که این مقطع را هم با رتبه ممتاز فارغ‌التحصیل شد. شهید اسحاقیان چون کارشناسی ارشد زبان عربی داشت، به عنوان مترجم و رزمنده در جبهه سوریه حاضر شده بود. فرماندهان از قابلیت‌های او در گشت و شناسایی در منطقه عملیاتی حلب استفاده می‌کردند.

وصیتنامه

..پدر و مادرم! خدا را شکر کنید تا خداوند در روز قیامت با فضلش با ما رفتار کند نه با عدلش، و شما هرگز ناراحت نباشید. پیرو دین خدا و پیرو ولایت باشید تا به مملکت اسلامیتان آسیبی نرسد. و خدا را از یاد نبرید که منحرف و اهل جهنم می شوید و پیوسته از جمهوری اسلامی پشتیبانی کنید و اگر برای دوام آن خون لازم است، تو مادرم و خواهرم زینب وار و تو پدرم و برادرم حسین وار وارد صحنه شوید و تودهنی به منافقین بزنید.