بسم الله الرحمن الرحیم

مصطفی برجعلی زاده در سال ۱۳۴۸ در خانواده روحانی، مذهبی در قم  شهید متولد شه است.

و در زمان انقلاب با پدر و برادرانش فعالیت هائی بر علیه رژیم  معخوس پهلوی داشته است.

تا کلاس اول متوسطه درس می خواند و برادرش در سال ۶۱ به شهادت می رسید و انگیزه ای برایش به وجود می آید و عشق به امام (ره) و پیروزی اسلام باعث می شود که به پدرش اصرار کند که به او اجازه  دهد و پدر به او می گوید : شما جرأت برادر شهیدت را نداری.

ماه در سردشت بود یک بار برادرش به او گفت این بار دیرتر برویم و او گفت آقای رفسنجانی گفته است که راهیان کربلا باید زودتر حاضر شوند. حاج ابراهیم جنابان فرماندهش بود و در سال ۶۴ در اصابت ترکش در منطقه فاو به شهادت رسید.

شهید مصطفی برجعلی زاده در روز نهم دی ماه سال ۱۳۴۸ در خانواده­ای روحانی در شهر قم دیده به جهان گشود .

 دوران  کودکی این شهید بزرگوار مصادف با دوران سیاه ستم شاهی و خفقان موجود در آن روزگار بود. او در سال ۵۵ پا به دبستان گذاشت و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و همزمان با ورود به پایه راهنمایی چندمین بار جهت اعزام به جبهه های حق علیه باطل ثبت نام نمود اما بدلیل سن کم او را نمی پذیرفتند . سرانجام در دهم شهریور ماه ۱۳۶۳عازم جبهه های کردستان و غرب گردید و به دفاع از میهن و انقلاب اسلامی پرداخت .

مصطفی در کنار آموزش عقیدتی و نظامی ،  ورزش رزمی را همچون برادر شهیدش محمود ادامه می داد. وی در مسابقاتی چون دوومیدانی وشنا نیز از نفرات زبده سپاه اسلام بود و این نیروی روحی و جسمی انگیزه ای قوی در دفاع از اسلام و رهبر و امام خویش از وی یک انسان ایثارگر و مخلص ساخته بود.

وی در اعزام مجدد در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۶۴ عازم جبهه های جنوب شد و سرانجام در روز ۲۵ بهمن ماه ۱۳۶۴ در منطقه فاو به دیدار معبود خویش شتافت و به مقام رفیع شهادت نائل گردید.