بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم اجعلنی من جندک فان جندک هم الفاتحون
اللهم اجعلنی من حزبک فان حزبک هم المفلحون
الهم اجعلنی من اولیائک فان اولیائک اولائک لا خوف علیهم و لاهم یحزنون
ولا تقولو لمن یقتل فی سبیل الله امواتاً بل احیا ولکن لا تشعرون
به کسانی که که در راه خدا کشته می شوند مرده نگوئید بلکه آنان زنده اند ولی شما درک نمی کنید و چه می دانید.
با سلام و عرض ادب به پیشگاه امام زمان و نائب آگاه و بیدارش که همه فتوحات مرهون حضرت احدیت و رهبریت الهی است، با سلام به تمامی پیروان و امت حزب الله و آرزوی صبر و بردباری برای خانواده های شهید و مجروح و معلول و مفقود الاثر داده:
اکنون که به فضل خداوند توفیق آن را یافته ام که عازم نبرد با دشمنان خدا شوم سراپای وجودم مملو از شور و شعف است و بی قرارم . پیشانی ام را به خدا سپرده و مهر امام در قلبم و عشق به سنگر در وجودم موج می زند. خدا را بی نهایت سپاسگذارم که این امتحان و مسئولیت را بر دوشم چنان سبک قرار داده که همانند پرنده ای سبکبال به دور از هر گونه شائبه ای به آَشیانه سرخ و لقاء پروردگار و دیدار سالار شهیدان حسین عزیز اوج گرفته ام.
آری ای وارثان خون شهدا، ای آحاد ملت ایران، انقلاب ایران همانند آفتابی در حال طلوع است و دیگر مجالی برای نشستن و در خود و کردار حیوانی فرو رفتن نیست. اکنون وقت پرواز است. پرواز به سوی خدا و روشنایی است. سرانجام آفتاب حقیقت اسلام تمامی بیغوله های تاریک کفر و نفاق را روشن خواهد کرد و همه به ناچار بیدار خواهند شد، ولی چه بهتر که قبل از طلوع آفتاب به هنگام فجر صادق و قبل آنکه با آتش وشعله های سوزان آن بسوزند و خاکستر شوند برخیزید و تمامی قید و بندها و موانع دنیایی و دوری از خانه و خانمان را که همگی موجب امتحان انسان است در جهت رضای آفریدگار تحمل کنند و به وظیفه خویش آشنا شوند که همانا پیروی از زعیم عالیقدر زمان امام عزیز است آری امروز وقت نشستن نیست و خود را به بازی های فریبانه دنیا و لذات گذرای آن سرگرم کردن نیست. امروز رسالت عظیم رساندن پیام و ندای اسلام و فریاد شهدا به تمامی نقاط جهان است. امروز روز بیرون آمدن از قفس تنگ و تاریک دنیا و علاقه های دنیوی است . وقت اوج است، وقت انسان شدن، وقت اطاعت محض از رهبر است، وقت شهامت و شجاعت و خداگونه شدن است. برخیزید که اندکی تامل باعث خسران است و جبرانش ممکن نخواهد بود.
و اکنون ای پدر و مادر عزیزم در فراق عزیز خود غمگین مباشید که به وظیفه الهی خویش عمل نموده اید که همانا تحویل امانت بود به امانتدار و بدانید که عاقبت به نزد خدای خویش برخواهیم گشت .
و تو ای همسرم بدان همان خدایی که موجب وصلمان شد اکنون خواستار فصل مان است تا روز قیامت.
پس رنج دنیا را چونان زنان فداکار اسلام با عزت و سرافرازی بپذیر که پاداشی عظیم نزد خدای خویش یافته ای .
و تو ای فرزند دو ماهه ام بی درنگ بزرگ شو و لباس و سلاح رزم پدرت را بر تن کن تا حق فرزندیت را ادا کرده باشی.
و تو ای همکارم و همسنگرم معلمین آینده ساز و ای پرورندگان ایمان در قلب های نونهالان صادقانه بکوشید رسالت خود را به سرانجام برسانید که مسئولیتتان بسیار بزرگ است. و تو ای دانش آموز عزیزم قلمت را محکم به دست بفشار و نگاهت را عمیق به سطور صفحات کتاب بینداز که وارث خون شهیدانی و آینده همه مملکت و اسلام به دست توست پس علم بیاموز علمی که همراهش ایمان باشد تا تو را به ساحل نجات رهنمون باشد. و تو ای همه عزیزان و همسنگرانم سفارشی از مولا علی (ع) برایتان دارم که تقوا پیشه کنید و در امور کشورتان و انقلابتان و اسلامتان کوشا و منظم باشید و دوست بدارید آن چه را که خدا دوست می دارد و دشمن بدارید آن چه را خدا دشمن می دارد حتی اگر از اقوام و خویشانتان باشد.
در پایان همه شما را سفارش به اطاعت از خدا و رسولش و امامان و نائب امام خمینی عزیز می نمایم که تنها کشتی بانی است که این کشتی طوفان زده زده انقلاب را از میان لجنزار های ستم و کفر به ساحل فلاح هدایت می نماید.
نگهبان ولایت فقیه باشید که ولایت فقیه قلب اسلام است که اگر خدای ناخواسته به قلب آسیب وارد شود پیکره چندان دوامی نخواهد داشت.
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند و اندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند
بی خود از شعشه پرتو ذاتم کردند باده از جام تجلی صفاتم دادند.
از همه عزیزان می خواهم که اگر چنانچه تقصیری از من دیده اند حلالم کنند
آنکس که تو را شناخت جان را چه کند فرزند و عیال و خانمان را چه کند
دیوانه کنی هردو جهانش بخشی دیوانه تو هر دو جهان را چه کند
والسلام
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار
رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما
مجروحین اسلام شفاعت عنایت فرما

بسم الله الرحمن الرحیم
قسمت دیگری از وصیت نامه مخصوص خانواده
۱ـ مدت یک سال نماز قضا برایم به جا آورید
۲ـ مدت دو سال روزه قضا برایم به جا آورید
۳ـ همسرم مختار است در ماندن و و خواست بماند از او به نحو احسن استقبال کنید و اگر خواست بماند و بچه ها را نگهداری کند آزاد است و اگر نخواست نگهداری کند پدر و مادرم از او محافظت نمایند.
۴ـ مقدار ۱۰۰۰ تومان از برادر سری پوش طلبکارم که اگر آورد در راه خیری مصرف نمائید.
۵ ـ مقدار دیگری هم از کسانی دیگر طلبکارم که باز اگر آوردند بگیرید و اگر نیاوردند به آنها می بخشم.
۶ ـ از تمامی آشنایان و دوستان برای من طلب حلالیت نمائید
۷ ـ مبلغی راکه به عنوان شهید از بنیاد شهید می دهند حتی المقدور نگیرید
۸ ـ برای رفع بسیاری مسائل در رابطه با شهید قبلاً از بنیاد شهید کسب تکلیف نمائید.
۹ ـ اگر رضایت همسرم بود و همچنین رضایت برادرم اصغر بود در صورت رضایت طرفین می توانند با هم ازدواج کنند و از جانب من رضایت کامل می باشد.
۱۰ ـ کلاً کاری انجام ندهید که موجب رنجش روح من شود دیدار ما در صحنه قیامت. و من الله توفیق
برایم دعا کنید تا خداوند مرا با شهدای کربلا محشور فرماید.
به یاد خدا باشید و گوش به فرمان رهبر انقلاب و روحانیت باشید
عباس اجاق عینی
علاوه بر پیامی که مفصلاً نوشته ام توجه شما را به چند نکته دیگر جلب نمی نمایم
۱ ـ مقداری پول از کسی طلبکارم که اگر نیاورد به او