بسمه رب الشهدا
شهید محمود احمدی تبار
نام پدر: علی حسین
تاریخ تولد: ۱۸/۰۸/۱۳۴۴
تاریخ شهادت: ۳۰/۰۴/۱۳۹۰
محل شهادت: سردشت
نام عملیات: –
نشانی مزار: گلزار مطهر علی بن جعفر قطعه ردیف شماره

سرهنگ مهدی کربلایی
شهید احمدی تبار همیشه دوست داشت در کارهای مسئولیتی نفر دوم باشد، در اطلاعات هم چند بار مسئولیت اطلاعات لشکر را به ایشان پیشنهاد کردیم قبول نمی کردند و نظرشان این بود که نفر دوم باشد، هر چند سوابقشان خیلی بیشتر از سایر افراد بود.
این تزش بود که نفر دوم باشد، نه اینکه فرار از مسئولیت باشد شاید یک روحیات این چنینی داشت که فراغ بال بیشتری را می خواست و روحیه آزاد منشی داشت و نمی خواست خیلی در قید مسئولیت دست و پاگیر قرار بگیرد.
از خصوصیات دیگر شهید احمدی تبار، صراحت لهجه بود، برخی از مواقع آسیب هم به ایشان می زد اما در جلسات شورای لشکر خیلی صریح حرفش را می زد برخی ها شاید نمی پسندیدند اما از گفتن واقعیت باکی نداشت.
مقید به حساب و کتاب بود، حساب و کتاب در دفترهای زیارتی پیچیدگی دارد اما در پرداخت خمس و حرام و حلال بسیار مقید بود، در رسیدگی به فقرا که بخشی از درآمدش را به فقرا اختصاص می داد و اینها خیلی ارزشمند است.
از ویژگی های شهید احمدی تبار، حضور در صحنه بود، به محض اینکه مامویت لشکر مطرح شد سریع در مناطق شرق کشور حضور پیدا کرد و حضورش در صحنه چه در جنگ و چه در غیر از جنگ خیلی ملموس بود.
تفحص از کارهای سخت بعد از جنگ است، بچه ها احساس دین می کردند، معمولا بچه هایی که در جنگ بودند احساس می کنند که کم کاری کردند، حضور ایشان در تفحص بویژه آقای عاصمی پررنگ بود.
سردار موسوی نژاد هم در مسایل یادواره های شهدا فعال بود و به گونه ای خود را جامانده از کاروان شهدا می دانست.
این بزرگواران در همان منطقه و محل شهادت شهید مهدی زین الدین شهید شدند و به قول یکی از دوستان، آقا مهدی زین الدین اینها را برد.

صورت جلسه دفاعیه
با تأییدات خداوند متعال و با استعانت از حضرت ولی عصر (عج) جلسه دفاعیه از پیان نامه کارشناسی ارشد مدیریت امور دفاعی برادر محمود احمدی تبار گرایش:زمینی
تحت عنوان: بررسی عموامل مؤثر بر عدم تثبیت اهداف تصرف شده توسط لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب (ع) در عملیات والفجر مقدماتی
با حضور اساتید راهنما، مشاور و هیأت داوران در محل دانشکده فرماندهی و ستاد در تاریخ
تشکیل و نامبرده با کسب نمره ۵/۱۷ با حروف هفده و نیم تمام موفق به دفاع گردید.
استاد راهنما:
۱ـ دکتر احمد شفیعی

اساتید مشاور:
۱ـ سرتیپ پاسدار غلامرضا جعفری
۲ـ سرتیپ دوم پاسدار احمد فتوحی

هیأت داوران:
۱ـ سرتیپ پاسدار احمد غلامپور
۲ـ دکتر قاسم حسنی
۳ـ سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا توحیدی نیا