بسم الله الرحمن الرحیم
قل ان کان ابائکم و ابنائکم و اخوانکم و ازواجکم و عشیرتکم و اموال اقترفتموها و تجاره تخشون کسادها و مساکن ترضونها احب الیکم من الله و رسوله و جهاد فی سبیل الله فتربصوا حتی یاتی الله بامره و الله لا یهدی القوم الفاسقین
«قرآ ن کریم سوره توبه آیه ۲۴»
بعد از حمد خداوند سبحان اینجانب بنده ضعیف بیژن ابهریا وصیت خود را شروع میکنم و گواهی می دهم خدواند رسول ختمی مرتبت خود، حضرت محمد مصطفی (ص) را برای هدایت بندگان خود برگزید و به وسیله او چهاده معصوم (ع) را به ما معرفی کرد و شناساند تا راه از چاه تشخیص بدهیم و گواهی میدهم معصوم آخر در غیبت کبری هست و در زمان فعلی نائبش امام امت می باشد که باید اوامرشان را برای رضای خدا و برای سعادت خود انجام دهیم و ما به حکم وظیفه الهی جبهه و جهاد با دشمن کافر را انتخاب کردیم تا این بار سنگین را از دوش خود برداشته باشیم و پیروزی با خداست و معتقدم این راه شکست ناپذیر است یا پیروزی با افتخار و سربلندی است و یا سعادت ابدی است.
و سخنی با همسرم. همسر مهربانم میدانم که در این مدت بعد از ازدواج سختی ها کشیدی ان شاءالله که خداوند اجرش را بیشتر به تو عنایت فرماید شما بعد از من مختاری و بدان که اسماء بنت عمیس از زنان بزرگ اسلام بوده است به او اقتدا کن.
همسرم زندگی دنیا آزمایشی بیش نیست و جای عبور است و همه از آن عبور می کنند و با اعمال خود به سرای ابدی می روند برای اقامت ابدی.
عبدالله و محمد هم برای آزمایشی است که می توانیم از این آزمایش و امانت بهره بگیریم و بهتر این است که، آنها را خوب تحویل جامعه اسلامی بدهیم در پایان از تو حلالیت می طلبم.
و به شما پسرانم عبدالله و محمد فقط یک کلمه حرف دارم و آن این که هر دو عبدالله واقعی باشید.
و اما شما مادرم که سختی های زیادی برای من تحمل نمودی در این دنیا نتوانستم خوبیهایت را جبران نمایم ان شاءالله که با لطف و مرحمت خداوند در آن دنیا به اذنش جبران نمایم از برادران و خواهرانم همگی حلالیت می طلبم همین طور از تمامی همکارانم که با کوشش خود به جامعه اسلامی خدمت می نمایند همین طور حلالیت می طلبم از تمامی کسانی که این وصیت را می خوانند. خداوند ان شاءالله به همه ما تقوی خودش را مرحمت فرماید و پیرو راستین راه امام امت که راه انبیاء و اولیاست بگرداند در پایان اضافه می کنم از زندگی دنیا چیزی به آن صورت ندارم ولی هرچه هست در اختیار همسرم باشد و هرجور صلاح دید عمل نماید .
و اگر امکان داشت و مشقتی نبود مرا در شهر دامغان دفن نمائید.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار
خدایا خدایا رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما
با تشکر بیژن ابهریا
۱۲/۱۰/۶۶