شهيد اصغر جامه داران

در نوزدهم اولين ماه فصل خزان سال ۱۳۳۸، در منزل مرحوم حسن جامه داران، گلي زيبا شكوفه كرد و بهاري در اين خانه به وجود آورد. پدر كه از تغزيه داران حضرت اباعبدالله الحسين(ع) بود و در اكثر مجالس تعزيه خواني نقش حارث را بازي مي كرد، او را علي اصغر ناميد تا يادآور كودك شش ماهه سيدالشهداء باشد. اصغر دوران طفوليت و ابتدايي را در روستاي فردو پشت سر گذاشت و پس از مدتي به پدر كه بنّا بود، كمك مي كرد. سپس به شغل سنگ كاري پرداخت و در تظاهرات سال هاي خون و آتش شركت فعال داشت تا اينكه صبح پيروزي، اميد و رهبر مستضعفان جهان به ايران آمد و حكومتي اسلامي كه سال هاي سال اميد خداجويان جهان به خصوص شيعيان بود، بنياد نهاد. اين درخت نوپاي انقلاب اسلامي مي خواست به بار بنشيند كه ناگهان صدام با پشتيباني شرق و غرب و همكاري مرتجعين عرب به ايران اسلامي هجوم آورد و اصغر نيز مثل ديگر جوانان اين مرز و بوم، در حالي لباس رزم پوشيد و عازم جبهه شد كه چند سالي از ازدواج او نمي گذشت و تنها يادگارش يك دختر كوچك بود. پس از چند مرتبه حضور در جبهه به همراه برادرانش كه همگي رزمنده بودند، در عمليات كربلاي ۵، در منطقه شلمچه، در تاريخ ۷/۱۲/۶۵ به آرزوي ديرينه اش ـ يعني شهادت في سبيل الله ـ رسيد و پيكر پاكش در سال ۱۳۷۵ به وطن بازگشت و به جمع يارانش در گلزار علي بن جعفر(ع) قم پيوست.

او در وصيت نامه اش چنين مي نويسد:

وصيت‌نامه شهيد علي‌اصغر جامه‌داران

بسمه تعالي

به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان كه با خون خود درخت اسلام را آبياري كردند و با درود و سلام ما به  قبر شش گوشه سالار شهيدان كربلا و درود و سلام به روح پاك شهداي كربلاي ايران و درود و سلام به رهبر عزيزم بنيان‌گذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني.

رزمنده دلاور حمايت كن از رهبر كه  حمايت از رهبر حمايت از ولايت امير المؤمنين است و حمايت از مولا علي‌»ع« حمايت از نماز و اطاعت از خداوند سبحان است. از من به شما برادر و خواهر عزيزم وصيت كه به نماز اول وقت اهميت بدهيد كه نماز ستون دين است. از شما پدر و مادر بزرگوارم حلاليت مي‌طلبم و از شما خواستارم كه پشتيبان رهبر و ولايت فقيه باشيد. خواهرم حجاب خود را زينب‌وار رعايت كن. عرض ديگري ندارم.

و السلام

علي‌اصغر جامه‌داران

۵/۱۱/۱۳۶۵ منطقه عملياتي شلمچه

منبع: کتاب لاله­ های فردوس

نویسنده: غلامرضا شب­ خیز