بسمه تعالی

شهید محسن اصلی پور

فرزند: حسن

متولد: ۱۳/۰۵/۱۳۴۵

تحصیلات:

شغل:

شهادت: ۱۳۶۵

آدرس مزار: گلزار مطهر علی ابن جفر قطعه۱۰ ردیف۰۶ شماره۴۷۲

شهید محسن اصلی پور در سیزده مرداد هزار و سیصد وچهل و پنج در خانواده ای مذهبی در قم به دنیا آمد. او در دوران تظاهرات و مبارزات مردم مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی دوران ابتدائی را سپری می کرد و به دلیل سن و سال کم نتوانست نقشی ایفا کند، بعد از انقلاب همیشه دنبال فرصتی بود تا برای نظام جمهوری اسلامی دین خود را ادا کند.

با اوج گیری جنگ تحمیلی علیه و حضور پرشور جوانان در جبهه های نبرد حق علیه باطل، محسن نیز همچون این جوانان حزب اللهی به سمت جبهه ها می شتابد تا به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) از این آب و خاک دفاع کند. سرانجام در چهارده تیر هزار و سیصد و شصت و پنج ندای حق را لبیک می گوید و به یاران شهیدش می پیوندد.

قسمتی از وصیت نامه شهید محسن اصلی پور:

همه بدانند كه كسى مرا بازور به جبهه حق عليه باطل رهسپار نكرده و اين خودم هستم كه باپاى خود به آغوش شهات ميشتابم .

آرى من به جبهه مى‌روم زيرا كه در اين انقلاب اسلامى وظيفه‌اى دارم تا بتوانم دينم را انجام داده و طرفدارى خود را از اين انقلاب پر شكوه اسلامى به اثبات رسانم. به جبهه مى روم زيرا كه رهبر عظيم الشان امام امت ناجى نسلها و اميد مستضعفان خمينى كبير ميگويند :

اگر كشته شويد پيروز يد و اگر هم بكشيد باز هم پيروزيد.

…و حال شما برادرانم كه بايد راهم را ادامه دهيد و تو اى مادر و پدر عزيزم و گراميم از شما يك تقاضا دارم و اميدوارم كه اين را انجام دهيد. از شما مى خواهم كه وقتى به مقام رفيع شهادت نائل گشتم هرگز لباس سياه بر تن نكنيد زيرا كه دشمن از غم و اندوهتان شاد ميگردد.