بسيجي شهيد غلامرضا سلماني

در روزهاي آخرين ماه پاييزِ سال ۱۳۲۰ چشم به جهان گشود و زندگي همراه با سختي و مشكلات را به علت تهيدستي خانواده آغاز نمود و در حد خواندن و نوشتن سواد مكتبي داشت و در كارهاي دامداري و كشاورزي كمك كار خانواده خود به خصوص پدر مرحومش استاد حسين سلماني (پيراشگر) بود. مادرش مرحومه معصومه محموديان، فرزندش را محبّ اهل بيت عصمت و طهارت پرورش داد و بعدها غلامرضا راهي تهران شد و در سال هاي ۱۳۴۰ با دختري از خانواده اي مؤمن و مذهبي ازدواج نمود كه حاصل آن ۲ پسر و ۲ دختر بود و زندگي خويش را از طريق  كار در كارخانه چوب بري مي گذراند. غلامرضا در تظاهرات و راهپيمايي ها عليه نظام طاغوت و حكومت فاسد پهلوي نقش فعالي داشت و با شروع جنگ تحميلي براي مقابله با بعثيون عراقي راهي جبهه شد و چند مرتبه به جبهه اعزام شد و در منطقه تپه چشمه مجروح شد و بعد در عمليات بيت المقدس شركت نمود و شجاعانه جنگيد و در تاريخ ۱۰/۲/۶۱ در خرمشهر شربت شهادت نوشيد و به جمع شهيدان در گلزار علي بن جعفر(ع) قم پيوست. او در وصيت نامه چنين مي نويسد:

وصيت‌نامه شهيد غلامرضا سلماني

بسم رب الشهداء و الصديقين

با درود به رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران حضرت آيه‌الله العظمي امام خميني و با سلام به رزمندگان اسلام، اينجانب غلامرضا سلماني كه عازم جبهه نبرد حق عليه باطل هستم وصيت‌نامه خود را بشرح زير مي‌نويسم:

«و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون»

«گمان مبريد آنان كه در راه خدا شهيد مي‌شوند مرده‌اند، بلكه آنان زنده‌اند و در نزد خدايشان روزي مي‌خورند»

در جهان نتوان اگر مردانه زيست                                                          همچو مردان جان سپردن زندگيست

آري، موقعيكه صدام و لشكر متجاوز او به كشور جمهوري اسلامي ايران تجاوز كرده و وحشيانه به خانه‌هاي مسكوني مردم بي‌دفاع وطن ما حمله نموده و مردم بي‌گناه را قتل عام مي‌كند، بر ماست كه در مقابل اين متجاوز ايستادگي كرده و تا بيرون راندن متجاوز از پا ننشسته و از اسلام و قرآن و وطن دفاع نماييم.

آري راهي كه ملت ما در پيش گرفته همان راه حسين‌»ع« است. بلي ملت ما سالم ماندن اسلام را بر سلامت خويشتن ترجيح داده است، راه حسين‌»ع« همان شهادت است، شهادت يعني مرگ سرخ، مرگ با شرف، كشته شدن در راه خدا، ولي صدام راه يزيد و معاويه را در پيش گرفته يعني تجاوز و كشتار مردم بي‌گناه و ويران كردن خانه‌هاي مسكوني، آري اين تجاوز عمل تمامي ديكتاتورها و فرعونهاي زمان بوده و هست، در تمام دوره‌ها حق و باطل در مقابل هم ديگر قرار داشته‌اند. و سرانجام حق پيروز است و باطل نابودشدني است.

«از خداوند متعال طول عمر براي رهبر بت‌شكن امام امت، امام خميني آرزو دارم»

غلامرضا سلماني