شهید علی اصغر قاسمی در دوم اردیبهشت سال هزار و سیصد و چهل و سه در خیابان آذر قم به دنیا آمد. پس از طی دوران ابتدائی و راهنمائی وارد دبیرستان حافظ شد و پس از چند سال موفق به کسب دیپلم ریاضی گردید.

پس از گرفتن دیپلم برای کمک بیشتر به نظام اسلامی وارد سپاه پاسداران شد و در این نهاد انقلابی عضو گردید. در همان حین که در سپاه مشغول به خدمت بود وارد در کنکور سراسری شرکت نمود و موفق به قبولی در دانشگاه تربیت معلم گشت.

در حین تحصیل در دانشگاه هر از چند گاهی به جبهه می رفت و مجدد برای تحصیل به تهران و قم بازمی گشت. در یکی از همین حضورها بود که به مقام جانبازی نائل گردید.

سرانجام در ۲۱ فروردین سال ۱۳۶۶ در منطقه شلمچه به مقام شهادت نائل گردید و در جوار حق تعالی آرام گرفت.

قسمتی از وصیت نامه شهید علی اصغر:

سخنى چند با امت قهرمان،

دست از قرآن برنداريد هر چه بخواهيد در قرآن هست… چه زشت است امت قرآن باشيم ولى قرآن ندانيم! مسلمان باشيم قرآن نخوانيم. مسلمان باشيم به قرآن عمل نكنيم. قرآن را زياد بخوانيد. نكند به گفته مولايمان على عليه‌السلام ديگران از ما در فهم قرآن سبقت بگيرند و زمانى بفهميم كه كلاه بر سرمان رفته است.

مطلب ديگر  مسئله رهبرى است. گوش به زنگ باشيد هر چه امام مى‌گويد درست بفهميد و به كار بنديد. خداى ناكرده او را تنها نگذاريد.

گوشهايتان را باز كنيد ملاك شناخت خود را اسلام و قرآن بگيريد. اگر كسى طبق اسلام و قرآن عمل كرد از وى جانبدارى كنيد و اگر اين چنين نبود اگر بزرگترين شخصيت بود او را رها كنيد.