وصيتنامه شهيد عباس قدوسيان

ولا تقولوا لمن يقتل في سبيل الله اموات بل احياء ولكن لا تشعرون

بسم الله المنتقم الجبار

به نام ياد خدا كه يكتا ملجا و ماوي مومنين است و پناه محرومان و گواه مظلومان و با استعانت از او كه ذكرش سكينه قلوب است و مهرش غفران ذنوب است و باز هم بنام او كه صاحب سكرات است و حاضر خلوت باقيات و نافي اشرار و با ذكر او كه صاحب قدس است و عاري از خبث و با سلام و تحييتي بي شائبه بر رسولان از نبي آدم تا رسول خاتم همي كه رب او الا اسوه حسنه بر خلائق قرارش بدادي و خاتم بر انبياء هم بر اولياء از علي حيدر كرار تا مهدي منجي ابرار و مصلح عصر منادي نصرهم اوست كه با ضربت شمشير مرصع و مزين به ثارا… گيتي كه به عدل الهي غرقه مي سازد و ضعيفان را به وراثت مي نشاند و خلافت ، ظالم را به ممات   مي پيرايد و عدل الهي بر جهان خواهد كرد و بر نائب وي در اين عصر قائد بزرگوار زعيم عالي تبار،محيي رجاء به خدا و مصداق رجاء از هوا امام نستوه مجاهد پرفتوح امام كبير خميني بت شكن مدظله العالي و هم بر شهيدان عالم از ابتدا خلقت تا انتها آن و هم بر صلحا و نيكان  من المومنين الرجال صدقوا ما عاهدوا ا… عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظروا ما بدلوا تبديلا  .بعضي از آن مومنين بزرگ و مرداني هستند كه بعهد و پيمان كه با خداي خود بستند كاملاً وفا كردند بعضي هم بر آن ايستادگي كردند تا در راه او شهيد شدند و برخي با انتظار مقاومت كرده و به هيچ و جه عهد خود را تغيير ندادند. شهادت هديه اي است گرانبها از جانب خداوند تبارك و تعالي براي بندگان خالص خود كه نصيب هر كس نمي شود .

آري شهادت يك نعمت الهي است از درهاي بهشت و نعمتي است كه مردان الهي به آن دست مي­يابند . شهادت داراي ارزش والا كه از ايزد منان و متعال  براي بندگان خاص خود كه با نيت خالص قدم در راه برداشتند . شهادت به خدا رسيدن و فاني شدن نيست بلكه زندگاني جاويد است موت نيست بلكه حيات است انسان بايد در راهي سير كند كه سعادتش در آن خط باشد و به ا… سوگند من سعادت خويش را نمي يابم مگر در پيمودن خط خونين ابا عبدالله الحسين (ع) كه در عرصه تمامي شهداي انقلاب اسلامي است . جهاد در راه خدا گذشتن از علائق نفساني و حسيني وارد شدن و حسيني گونه شدن است.

اليوم عمل بالحساب و غدا الحساب بلا عمل.

امروز ميدان كار و فردا بازار مزد است  امروز عمل است بدون حساب و فردا حساب است بدون عمل و اما شما پدر و مادرم : بدانيد و مطئن باشيد من امروز در راه جاودانه پا نهادم كه انتهاي آن انشاءا… حكومت مستعضعفين جهان است.

بارها پيش خودم فكر نمودم كه شما براي من زحمت بسيار كشيده­ايد و من هم در آخر نتوانستم زحمات شما را جبران نمايم در حق شما خيلي كوتاهي نمودم و دين خود را نسبت به شما بطور صحيح ادا نكردم ولي ميدانم كه قطعاً به مكاني خواهم رفت كه تا نفوس تكميل و روان ها تطهير نباشد كسي نميتواند به منزلگه دسترسي پيدا كرد پس چه بهتر است كه اين زندگي و دنيا رقبت بار و پر رنج و شكنجه زايي كه موجب غرق در گناه و معصيت رازها به سوي او تنها عاشق مومن نشانه يك حركت و يك سفر آن موقعي معنا و مفهوم پيدا مي كند كه مقصد واقعي در انتظار باشد. زيرا مقصد است كه به حركت و تكاپو معنا مي بخشد.همانطور يكه علي (ع) مي فرمايد دنيا خانه عبور و آخرت خانه اقامت است آخرت است كه به دنيا معني مي دهد .

برادرم دنيا جاي كار و عمل است و آخرت مكان نتيجه گيري وحساب پس دادن در اينجا امكان تغيرسر نوشت از طرف خود انسان بوسيله تغيير ولي در آخرت نيست.

در ضمن پدر و مادرم از شما خيلي سپاسگذارم و به خاطر زحماتي كه براي من كشيديد و چه نصيحتم       مي نموديد و ارشادهائي كه مرشدم مي شديد كه زبان از گفتن آن قاصر و قلم در نوشتن آن عاجز است ولي من به زحمات شما پاسخ مثبت ندادم كه اميدوارم به خاطر نا فرماني ها كه كردم مرا ببخشيد و از من در گذريد و انتظار دارم كه در شهادت من صابر باشيد.

مادر من مي دانم مرگ جوان خيلي مشكل است ولي آيا جواني همچون علي اكبرها در اين راه شهيد نشده اند پس اگر بدن غرق به خون مرا ديديد بياد صحراي كربلا باشيد بياد ۷۲ شهيد كربلا و حزب جمهوري و شهيد بهشتي باشيد و مانند كوهي مقاوم و استوار كه خدايا اگر احتياج باشد حاضرم ديگر فرزندانم را تقديم راه اسلام كنم.

واي خواهرم و برادرم : از شما هم سپاسگذارم حافظ خون شهيدان باشيد و از اسلام و انقلاب پاسداري نموده و در نشر فرهنگ اسلام كوشا باشيد و بدانيد در راه خدا بهترين و برترين راههاي پيموده است كوشنده اين را باشيد .و اما پيامم به شما برادران و خواهران عزيزم : اي كاش احساس مي كرديد درچه موقعيتي بسر مي بريد . به خدا مسئوليد و موظفئيد كه در چنين زماني قرار گرفته ايد . مبادا در اين دنيا دل به هوا هاي نفساني بسته و پيوستگي خود را به اين انقلاب و اسلامي جدا و دور سازيد.

اي امت قهرمان و شهيد پرور  اين امام امت و اسطوره جهان كه اسوه حسنه اي است در مقتداي عصر ما را تنها نگذاريد و جدائي از اين اسطوره را حرام بشماريد.

برادران و خواهران ترا به خدا قسم  قدر و ارزش يكديگر را بدانيد و از غيبت و حسد و كبر و دروغ و حب دنيا و خلاصه رذايل اخلاقي پرهيز كنيد وقتي از اينها دور شديد آنقدر قوي مي شويد كه احساس مي كنيد خدا را داريد مي بينيد عزيزانم بهترين هدف الله است و كسيكه مي تواند ما را زودتر به الله برساند خط ولايت فقيه است.

پيام ديگرم به برادران اينست كه آخرين پيام امام ياللمسلمين را شنيدند به داد اسلام برسيد و مستحكم تر با شيطان بزرگ آمريكا و تمام استعمار گران شرق و غرب بجنگيد . برادران سعي كنيد تبليغات را در شريف آباد و جاهاي ديگر زياد كنيد و بقول امام كوچك ترين كاري كه مي كنيد با بلند ترين فرياد صدا بزنيد و صبور باشيد همديگر را دوست بداريد و كينه ديگري را كنار  بگذاريد و بدانيد  كه مرگ راهي است كه بايد پيموده سفري است كه بايد رفت چه بهتركه در راه اسلام و خدمت به ملت شريف اسلام باشد.و بدانيد ملتي كه شهادت براي او سعادت است پيروز است.

در خاتمه از شما ملت غيور و مسلمان باز در خواست مي نمايم كه دست از اين حب الله زمان ، خميني بر نداريد و جدايي از اين اسطوره را حرام بشماريد.

در ضمن از تمام اقوام و دوستان و آشنايان طلب حلاليت مي نمايم و اميدوارم كه مرا ببخشيد و از من در گذريد.