بسمه تعالی

شهید سید مهدی اسماعیلیان

فرزند: سید حسن

تاریخ ولادت: ۰۳/۰۳/۱۳۴۱

تاریخ شهادت: ۱۶/۱۱/۱۳۶۴ والفجر ۸ فاو

آدرس مزار: گلزار علی بن جعفر قطعه۵ ردیف۳ شماره۲۴

كدشناسايى  :1048123

كدبايگانى  :1081 64

نام  :سيدمهدى

نام خانوادگى  :اسماعيليان

نام پدر :سيدحسن

تاريخ‌تولد  :03/03/1341

ش.ش   :196

محل‌صدورشناسنامه   :نجف‌اباد

 تاريخ شهادت  :16/11/64

نوع حادثه  :حوادث‌مربوطبه‌جنگ‌تحميلى

شرح حادثه  :حوادث ناشى ازدرگيرى مستقيم بادشمن-توسطدشمن‌درجبهه

استان  :بنيادشهيداستان‌قم

شهر :اداره‌بنيادشهيدقم

وصيت‌نامه   :««بسم الله الرحمن الرحيم »»_وصيتنامه شهيد سيد مهدى اسماعيليان نجف آبادى .

((دانشجوى كارشناسى ارشد رشته الهيات دانشگاه امام صادق ))

 بنام خداوند بخشنده مهربان كه بر ما منت نهاده و به ما جان و عقل داد.

شهادت مى‌دهم بر وحدانيت تبارك و تعالى و بر پيامبران و آخرين نبى او محمد و بر ائمه اطهار .

اين رقعه وصيتنامه اينجانب سيد مهدى اسماعيليان نجف آبادى مى باشد .

شماره شناسنامه ۱۹۶ــ تولد ۱۳۴۱ ــ نام پدر حاج حسين .

اختصارا وصيت مى‌كنم اگر چنانچه خداوند تبارك و تعالى بر حقير منت نهاد و توفيق شهادت نصيبم شد و چنانچه جنازه‌ام بدستتان رسيد در قم به خاكم بسپاريد ضمنا به مدت ۲ ماه روزه برايم بگيريد و قريب يك ماه نماز قضا .

از مالى كه دارم بجز ۱۵-۱۰ هزار تومان آن مابقى خمسش را حساب كنيد .

از بعضى از برادران و رفقايم مقدارى پول طلب دارم كه خودشان خواهند داد . ضمنا از پولهايم مقدار ۱۰۰۰۰ تومان آن را به كميته امداد امام بدهيد تا به فقرا برسانند به كسى بدهى  ندارم ولى اگر كسى ادعا كرد از او بپذيريد .

سلام بسيار بر پدرم و مادرم و نيز برادران عزيزم محمد على روح الله وحسين و خواهرنم زهره و اكرم و تمامى اقوام و رفقا و اساتيد محترم دانشگاه كه جملگى بر ذمه حقير حق بسيار دارند مى‌رسانم ضمنا اگر چنانچه جنازه‌ام به دستتان رسيد (در حاليكه آرزو مى‌كنم مثل هزاران شهيد ديگر و رفقايم شهيد گمنام باشم و نعشم بدستتان نرسد اصلا راضى نيستم برايم گريه وزارى بكنيد و يا ناراحت بوده باشيد بلكه براى حسين ابن على (ع) و هزاران يار باوفا و با اخلاص او كه در جبهه‌ها مظلومانه شهيد مى شوند بگرييد .

اگرشهيدشدم افتخار كنيد و سرتان را بالا بگيريد و چهره هاى بشاش داشته باشيد نه حالتى كه در روحيه برادران و خواهرانم اثر منفى داشته باشد و نيز اسمم را بر كوچكترين چيزى مگذاريد و اگر مجلس ترحيم گرفتيد بسيار بسيار ساده بر پا كنيد از همه شما التماس دعا دارم و اميدوارم از دستم راضى باشيد.

در پايان توصيه مى كنم بر پدرو مادرم  بسيار احترام بگذاريد و مبادا كلامى بگوييد كه آنها رنجيده بشوند گر چه خودم حق آنها را بجاى نياوردم و نيز به شما خواهران و برادران توصيه مى‌كنم كه به درس اهميت بدهيد ودرس را براى خدا و خدمت به مردم و فرا گرفتن دانش بخوانيد نه براى معلم و نمره و اميدارم پدر بزرگوارم بيشتر جوياى احوال شما بشود و تربيت و پرورش شما بيش از پيش اهميت قائل شوند .

موفق باشيد .

««والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته »»__««سيد مهدى اسماعيليان در تاريخ ۱۹/۱۱/۱۳۶۴  »»

خلاصه ای از احوالات شهید:

وصیت شهید : چنانچه جنازه ام به دستتان رسید (در حالی که ارزو میکنم مثل هزاران شهید دیگر و رفقایم شهید گمنام باشم و نعشم بدستتان نرسد) اصلا راضی نیستم برایم گریه و زاری کنید ناراحت باشید بلکه برای حسین بن علی (ع) و یاران با وفا و مخلص او که در جبهه ها مظلومانه شهید می شوند  بگرئید