شهید حسن تاجیک در سال ۱۳۴۲ در خانواده ای متوسط در شهر قم به دنیا آمد. دوران ابتدائی و راهنمائی را در مدارس قم سپری کرد.

عشق و علاقه به امام خمینی(ره) سبب شد تا هم همچون بسیاری از جوانان انقلابی دوشادوش ملت شهید پرور علیه رژیم پهلوی به مبارزه بپردازد. با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی حسن همزمان با ادامه تحصیل در رشته اقتصادی در دوره متوسطه به ورزش مورد علاقه اش یعنی کشتی می پردازد و در مسابقات استانی موفق به پیروزی هایی می شود.

همزمان با اوج گیری جنگ تحمیلی حسن مدال های دنیایی را به لقایش می بخشد و با ترک کردن  رشته ورزشی کشتی و تحصیل در دبیرستان راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل می شود و در کنار شهید سرافراز دکتر مصطفی چمران در عملیات های نامنظم مشغول به فعالیت شد.

سرانجام دعوت حق را لبیک گفت و در آذر ماه سال ۱۳۶۰ در منطقه بستان به همرزمان شهیدش پیوست و در جوار حق تعالی آرام گرفت.

قسمتی از وصیت نامه شهید حسن تاجیک:

پدران و مادران، بگذاريد فرزندانتان به مقام رفيع شهادت نائل شوند. بگذاريد جوانانتان از اين محبت الهی بهره مند گردند. نگذاريد آنان در اين لجنزار زندگی مدفون شوند. آن ها را از رفتن به جبهه ها منع نكنيد. اگر آن مرز نشين غيور می دانست كه روزی  جنگی واقع می شود و شما از رفتن به جبهه سرباز می زنيد و عذر و بهانه می آوريد، هيچ وقت در آنجا ساكن نمی شد مگر نه اين است كه مرز كشور مرز همه ماست. پس  چرا از كمك به آنان دريغ می كنيد بايد هرچه او دارد و تو داری روی هم  گذاشته و با هم  زندگی  نمائيد. اگر جنگ زده آواره گشت تو آواره گشتی.