بسمه تعالی

شهید جواد اخوان گوران

فرزند: کیومرث

متولد: ۰۸/۰۹/۱۳۵۰

تحصیلات:

شغل:

شهادت: ۰۱/۰۱/۱۳۶۶

آدرس مزار: گلزار مطهر علی ابن جعفر قطعه۱۵ ردیف۱۴ شماره۷۳۶

بسيجي شهيد جواد اخوان

اولين روزهاي دي ماه سال ۱۳۵۰ با تولد فرزندي در قم، موجب شادي و سرور خانواده اي شد. مادر او را به ياد جوان ترين امام شهيد شيعيان، جواد ناميد و او را در دامان پرمهر و محبتش، محبّ اهل بيت عصمت و طهارت(ع) پرورش داد. جواد دوران كودكي و ابتدايي را در قم پشت سر گذشت و تا پنجم ابتدايي تحصيل كرد، سپس براي كمك به خانواده، به شغل رنگ كاري كمد و بوفه مشغول شد. او شاهد آوردن جنازه غرقه به خون دايي شهيدش، احمد مرسلي بود و براي اينكه به وصيت او عمل كند و سنگر او را خالي نگذارد، لباس رزم پوشيد و عازم جبهه شد و در اولين روز فصل خزان سال ۱۳۶۶ با توجه به اينكه هنوز ۱۶ بهار از زندگي او نگذشه بود، در شلمچه غروب خونيني داشت و به خيل شهدا پيوست و در گلزار علي بن جعفر(ع) قم آرام گرديد. او در وصيت نامه اش چنين مي نويسد:

وصيت‌نامه شهيد جواد اخوان

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليك يا ابا عبدالله                                                               السلام عليك يا ايها الامام المظلوم الشهيد

سلام بر تو اي نور، اي مظهر معرفت و زندگي، از آغاز زندگي و از كودكيم با عشق تو بزرگ شده‌ام و كام مرا با تربت پاك و مطهر تو برداشته‌اند. تو برخاستي چون برخاستن يك اصل اساسي در مكتب تشيع و در مكتب توحيد است، آنجا كه ابراهيم‌»ع« يك‌تنه قيام مي‌كند و بتها را مي‌شكند و پيامبر‌»ص« با فتح مكه خانه كعبه را از بتهاي سنگي پاك مي‌كند. اما هميشه بت سنگي نيست، گاهي هواي نفس بت مي‌شود و گاهي دنيا  و انسان شيفته آن،‌ خدايا تو مي‌داني براي شكستن اين بتها بپا خاستم،‌ تو كمكم كن، مي‌خواهم از زندان تاريك دنيا رهايي يابم، خدايا مرا به خود ملحق كن. اي برادران عزيز دنيا به چه كسي مانده‌ كه به ما بماند؟ دنيا محل رفتن است نه ماندن.

از برادران ديني خود تقاضا دارم نسبت به خون شهدا احساس مسئوليت كنيد و پرچم سرافراز اسلام را حفظ كنيد و از ولايت فقيه اطاعت بي‌چون و چرا داشته باشيد.

اگر خدا مرا لايق دانست شهادت اين نور عظيم را نصيب من مي‌كند.

راستي وصيتي به پدر و مادرم دارم:

مادرم مي‌دانم فرزندي لايق و قدرشناس نبوده‌ام اما از شما التماس دعا دارم انشاء‌ الله مرا حلال كنيد و به ياد تمام شهداء‌ و علي‌اكبر امام حسين‌»ع« عزاداري كنيد……….

اي برادران بزرگوارم و اي خواهران مهربانم از شما حلاليت مي‌طلبم و از شما مي‌خواهم با رعايت دستورات اسلام قلب امام زمان‌»عج« را شاد كنيد. من هم رفتني‌ام، پس چه بهتر كه با افتخار و بزرگي بروم و با امام حسين‌»ع« محشور شوم.

از پدر و مادرم مي‌خواهم از جانب من از تمام دوستان و آشنايان و فاميلها، همه و همه، كساني كه احتمال دارد از من رنجيده باشند حتماً حلاليت بطلبند، انشاء‌ الله اجرشان با مولا ابا عبدالله‌»ع«.

اي خوشا با فرق خونين در لقاي يار رفتن                                                             سر جدا،‌ پيكر جدا،‌ در محفل دلدار رفتن

و السلام عليكم و رحمه‌الله و بركاته

جواد اخوان